-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12837 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

زمان امام عزيز وشهداي گرانقدر ما شاهد اينگونه بي حرمتي و بي عفتي ها از سوي زنانمان و بي غيرتي از سوي مردانمان و آرايش كردن مردها و مرد پوشش زنانه داشته باشد ؟ اين مسائل از سوئي قوه قضائيه و نيروي انتظامي و مقامات ديگر پيگيري ميشوند اگر نمي شود چرا از نيروهاي مؤمن و انقلابي كمك نمي گيريد چرا از اين بيشتر دل امام زمان(عج) را مي رنجانيم و نايب بر حقش آقا سيد علي خامنه اي را شكنجه مي كنيم . تا كي بايد صبر كنيم ؟



دوست عزيز دانشجو و سرباز لايق ولايت سلام عليكم؛

روحيه انقلابي و غيرتمندانه و دلسوزانه شما جوان با فضيلت و كمال، موجب خوشحالي وجدان انسانمي گردد و از اين كه در ميان جوانان كشور چنين احساسات پاك و وجدانهاي بيداري مشاهده مي شود خداوند راشاكر و سپاسگزاريم.

برادر عزيز قاعدتاً شما به عنوان يك دانشجو مي دانيد كه فرهنگ سازي در يك جامعه كاري است بس مشكل و طاقت فرسا و نيازمند وقت و زمان مناسب و كافي و تدبير و تدبر هوشمندانه و....

تنها روش منع و جلوگيري از برخي موارد ومسايل و پافشاري بر اجراي برخي آداب و رسوم با قوه قهريه براي هميشه نمي تواند دوام و استمرار داشته باشد.

لابد سن شما اقتضا نكرده يا بخاطر نمي آوريد كه حدود 15سال قبل رهبر معظم انقلاب اسلامي طي سخناني در چند مرحله و مرتبه بحث امربه معروف و نهي از منكر و تهاجم فرهنگي و شبيخون فرهنگي غرب را مطرح فرمودند و همگان بخصوص نسل جوان را براي مقابله با اين پديده شوم فراخواندند ولي افسوس كه بجاي تدبير وبرنامه ريزي اصولي و زير بنايي ، به برخي مسايل ظاهري و جزيي پرداخته شد كه نه تنها آثار مطلوب و مثبت چنداني نداشت بلكه در برخي موارد آثار و تبعات منفي داشت .

دوست عزيز دردنياي كنوني نمي توان با همه روشهاي كهنه وقديمي به فرهنگ سازي ومقابله با فرهنگ هاي وارداتي پرداخت امروز بايد با استفاده از ابزار علمي و كارآمد وشناخت ويژگيهاو خصوصيات جوانان و جوامع و وضعيت جامعه خودي و بيگانه و رسانه ها وارتباطات و... و با استفاده از همه ابزار و وسايل فني و تكنيكي به برنامه ريزي اصولي و زير بنايي فرهنگي پرداخت كه متأسفانه نظام جمهوري اسلامي از داشتن يك استراتژي كلان فرهنگي كه همه دستگاههاي فرهنگي از آن پيروي كنند محروم و بي نصيب است . و هر كسي به سليقه خود وعمدتاً با استفاده از روشهاي قديمي و كهنه و ابزارناكار آمد و بعضاً تخريبي ميخواهند

به مقابله با فرهنگ غرب بپردازند .

عمدتاً به نهي مي پردازيم و از امر به خوبيها سرباز مي زنيم و غافل مي مانيم از اين كه اگر خيرات را ترويج كنيم و در جامعه رشد پيداكند بطور طبيعي زشتي ها كاهش خواهد يافت و نياز كمتري به مقابله و مبارزه خواهد بود ضمن اين كه مبارزه و مقابله هم آگاهي ، شناخت ، تدبير ،روش و... مي خواهد كه غالباً از آن بي بهره ايم .

شما و كساني همانند شما لحظاتي با خودتان خلوت كنيد ، بدون اين كه ديگران را متهم كنيد كه كار نكرده اند و احساس كنيد تمام نابساماني ها به گردن آنها ست.( البته آنها كه فعاليت نكرده اند مقصرند ولي غالباً ما عادت داريم گناه را به گردن ديگران بيندازيم )ببينيد چه اقداماتي در حد توان خودتان براي ترويج نيكي ها و خوبي ها انجام داده ايد تصور كنيد اگر هر جواني مثل شما - كه تعدادشان كم نيستند - در هرسال فقط يك جوان را به مسير درست هدايت كند ( از طريق دوستي و ابزار محبت و.. ) چه اتفاقي بزرگي مي افتد چرا ما عادت كرده ايم به تعبير شهيد مطهري فقط بگوييم نكن چرا فقط راننده اي هستيم كه ترمز مي كند چرا گاز نمي دهيم . به راست و چپ دور نمي زنيم و... يعني بايدروشهاي گوناگون و مختلفي متناسب با افراد مختلف را به كار بگيريم و آنها را به مسير صحيح هدايت كنيم و مننتظر نمانيم منحرفبشوند بعد هم انتظارداشته باشيم دستگاه قضايي وامنيتي با آنان شديداً برخورد كنند . آيا اگر فساد و تباهي بي نهايت گسترش يافت آيا براي اين دستگاهها مقدور است با آنان برخورد كند؟ البته اين بدان معنانيست كه دستگاههاي فوق نبايد كار و فعاليت بكنند بلكه آنها بايد بسيار جدي و فعال وارد شوند ولي فعاليت آنها پس از وقوع جرم و خطاست . وقتي مجرمان زياد شدند آيا مطلوب است؟ بايد كاري كرد جرم و جنايت و خطا و گناه كاهش يابد نه اين كه مرتب از برخورد ضعيف با جرم گلايه كنيم . كه البته برخورد جدي با جرم نيز مي تواند پيشگرانه باشه ولي كافي نيست بايدزمينه هاي انحراف و خطا كاهش پيدا كند و اين محقق نمي شودمگر با بسيج همگاني همه دستگاههاي و مسئولان وبخصوص همت جوانان براي هدايت دوستان و همسالان خودشان .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.